odnosi s javnošću – što je to?

odnosi s javnošću – što je to?

Što su to odnosi s javnošću?

 

U percepciji velikog broja ljudi koji nisu upoznati sa strukom, odnosi s javnošću, popularno znani kao PR (public relations) i dalje predstavljaju nepoznanicu. Ili pak asociraju na djelatnosti koje su samo djelomično dio odnosa s javnošću.

 

PR ili OSJ se tako najčešće veže s izgledom, imidžem, lijepim ljudima i „fensi“ odijelima. Tu i tamo povezuje ih se s javnim nastupima i organizacijom evenata. Nerijetko ih se miješa s marketingom i poistovjećuje s novinarstvom. Iako su u vezi sa svime navedenim, odnose s javnošću ne čini nijedna od tih pojedinačnih stavki.

 

Odnosi s javnošću znače komunikaciju

Najjednostavnije rečeno, odnosi s javnošću upravljanje su komunikacijom neke organizacije. PR stvara imidž organizacije koju zastupa, brine o njenoj reputaciji. Da bi se to postiglo, kreiraju se strategije te koriste pomno odabrane taktike i planiraju koraci koji dovode do ostvarenja zadanog cilja.

Je li to upoznavanje kupaca s novim brendom, povećanje vidljivosti ili konkurentnosti na tržištu, želja za boljom javnom percepcijom organizacije?

Za razliku od plaćenog oglašavanja, PR traži inovativne načine na koje bi ispričao priču zanimljivu medijima, ali i ciljanoj javnosti.

U pričanju te priče koriste se strateški odabrane platforme te znanja iz područja psihologije, sociologije, komunikologije, novinarstva, ekonomije, produkcije i marketinga.

Koje vještine koristi PR?

Jasno i sažeto usmeno, ali i pismeno jezično izražavanje jedna je od ključnih vještina koja se nalazi u alatnoj torbi svakog PR-ovca. Zatim je tu sposobnost prikupljanja informacija i potkrjepljivanja činjenica. Ne smijemo zaboraviti na pomno planiranje te dobru organizaciju u kojoj se jednaka pažnja posvećuje detalju i cjelini.

Odnosi s javnošću djelatnost su koja se odvija sustavno i planirano te ima dugoročan efekt. No kako nema kampanje ili eventa bez iznenadnih izazova, od PR-a se uvijek traži inovativan pristup rješavanju problema.

odnosi -s-javnošću -pr

Faze & ciljevi PR kampanje

Prema poznatom AIDA modelu, PR kampanja ima četiri faze:

  • Privući pozornost
  • Pobuditi interes
  • Izazvati želju
  • Pozvati na akciju.

Konačno, odnosi s javnošću nužan su alat za poslovanje svake tvrtke, udruge ili brenda. Iako su relativno nova disciplina, tržište kaže kako je, pred PR-ovcima koji svoj posao obavljaju kvalitetno i odgovorno, svijetla budućnost.

Zanimljiv animirani prikaz toga što sve PR obuhvaća pogledajte u ovom kratkom videu.

Želite saznati više o tome što PR može učiniti za vaše poslovanje? Javite nam se, mi ćemo vam rado pomoći 🙂

Tags:
,