Odnosi s javnošću – što je to?

Odnosi s javnošću – što je to?

U percepciji velikog broja ljudi koji nisu upoznati sa strukom, odnosi s javnošću i dalje predstavljaju nepoznanicu ili asociraju na djelatnosti koje su samo djelomično dio odnosa s javnošću, popularno zvanih PR (eng. Public Relations). PR ili OSJ se tako najčešće veže s izgledom, imidžem, lijepim ljudima i „fensi“ odijelima. Tu i tamo povezuje ih se s javnim nastupima i organizacijom evenata, a nerijetko ih se miješa s marketingom i poistovjećuje s novinarstvom. Iako su u vezi sa svime navedenim, odnose s javnošću ne čini nijedna od tih pojedinačnih stavki.

Pa što su onda odnosi s javnošću?

Najjednostavnije rečeno, odnosi s javnošću upravljanje su komunikacijom neke organizacije. PR stvara imidž organizacije koju zastupa, brine o njenoj reputaciji. Da bi se to postiglo, kreiraju se strategije te koriste pomno odabrane taktike i planiraju koraci koji dovode do ostvarenja zadanog cilja.

Je li to upoznavanje kupaca s novim brendom, povećanje vidljivosti ili konkurentnosti na tržištu, želja za boljom javnom percepcijom organizacije?

Za razliku od plaćenog oglašavanja, PR traži inovativne načine na koje bi ispričao priču zanimljivu medijima, ali i ciljanoj javnosti.

U pričanju te priče koriste se strateški odabrane platforme te znanja iz područja psihologije, sociologije, komunikologije, novinarstva, ekonomije, produkcije i marketinga.

Koje vještine koristi PR?

Jasno i sažeto usmeno, ali i pismeno jezično izražavanje jedna je od ključnih vještina koja se nalazi u alatnoj torbi svakog kvalitetnog PR-ovca. Zatim je tu sposobnost prikupljanja informacija, potkrjepljivanja činjenica kao i pomno planiranje te dobra organizacija u kojoj se jednaka pažnja posvećuje detalju i cjelini. Odnosi s javnošću djelatnost su koja se odvija sustavno i planirano te ima dugoročan efekt. No kako nema kampanje ili eventa bez iznenadnih izazova, od PR-a se uvijek traži inovativan pristup rješavanju problema.

USPJEŠNA PR KAMPANJA TREBA:

 

                                                                                                           4.Pozvati na AKCIJU

                                                                            3.Izazvati ŽELJU

                                        2.Pobuditi INTERES

  1. Privući POZORNOST

 

Konačno, odnosi s javnošću nužan su alat za poslovanje svake tvrtke, udruge ili brenda. Iako su relativno nova disciplina, tržište kaže kako je pred njima, a pogotovo za PR-ovce koji svoj posao obavljaju kvalitetno i odgovorno, svijetla budućnost.

Tags:
,