što je brendiranje & zašto vam je potrebno

što je brendiranje & zašto vam je potrebno

Svjesni smo toga da su danas potrošači sve zahtjevniji i izbirljiviji, a konkurencija sve jača. Na tržištu postoji veliki broj sličnih proizvoda ili usluga koje se nude stoga je jasno kako trebamo pronaći način kojim bismo se „istaknuli u gomili“. Brendiranje je skup radnji kojim postižemo upravo to – činimo prepoznatljivim neki proizvod ili uslugu u očima naših ciljnih skupina kako bismo joj povećali vrijednost.

Brendirati se može proizvod, usluga, osoba, tvrtka, turistička destinacija, država… gotovo pa sve!

Brendiranje – proces & razvoj

Prije svega, potrebno je vidjeti po čemu je to naša, uzmimo za primjer uslugu, posebna, koje su njene specifičnosti, razlikovni momenti u odnosu na druge takve usluge te znaju li to i drugi. Kakav je naš identitet – je li prepoznatljiv, jasan i originalan, promoviramo li ga? U komunikaciji naših usluga, pobuđujemo li emocije ili se pak držimo samo racionalnih, provjerljivih činjenica?

Najvažniji elementi identiteta brenda su naziv, logotip (simbol/znak), lik ili osoba koja se uz njega veže, web adresa, slogan, jingle te pakiranje.

Brend se sastoji od dva dijela – srca i glave, emocionalnih vrijednosti i asocijacija koje drugi vežu uz brend te racionalnih činjenica koje govore o samom brendu. Jedno bez drugoga ne ide. Brend je potrebno graditi pazeći na tu racionalno – emocionalnu klackalicu kako bismo dobili povjerenje korisnika naših usluga.

Komunikacija vrijednosti brenda

O našem brendu ne govore samo njegove fizičke značajke poput logotipa ili pakiranja, kvalitete samog proizvoda ili usluge. Sustav vrijednosti koji iza brenda stoji, način na koji ga komuniciramo, osobe koje se s brendom povezuju, odnosi s krajnjim korisnicama usluge jednako su bitni.

Identitet organizacije pa tako i brenda određuje način na koji se mi ili naš tajnik javljamo na telefon, izgled radnih materijala, način komunikacije s medijima, ponašanje naših djelatnika…

U procesu brendiranja pronalazimo načine na koje se povezujemo s našim ciljnim skupinama, radnje kroz koje ćemo im potvrditi sustav vrijednosti i temelje na kojima počiva naš brend. Od ključne je važnosti da u svemu što radimo budemo dosljedni, bilo da je riječ o vizualnoj komunikaciji (logotip, pakiranje, fotografije…) ili pak načinu na koji komuniciramo poruke brenda (sadržaj na web-u, blog, mediji…).

Krenite od svog iskustva s brendovima – postoje razlozi zbog kojih se vezujete ili ste predani određenim brendovima, a nekima niste. Neke biste htjeli iskušati, a neki vas jednostavno ne privlače, njihov je sustav vrijednosti ili način na koji ga komuniciraju različit od vaših. Kada kupujete neki brendirani proizvod ili koristite uslugu imate određena očekivanja od njih. Od kvalitete proizvoda, slike koju ćete, koristeći taj proizvod stvoriti u sebi pred drugima, onoga što taj proizvod za vas predstavlja do načina na koji očekujete da se, primjerice prodavači ili uslužni djelatnici prema vama odnosa.

Emocije & detalji formula su za uspješno brendiranje

Brend ne prodaje samo proizvode ili usluge, prodaje ljubav i strast, osjećaj pripadnosti i posebnosti, predanost, intimnost, nostalgičnost i inovativnost. Brend tako postaje i dio, ali i iskaz našeg osobnog identiteta.

Pojava interneta i širenje poslovanja na društvene mreže ubrzali su i umnogome odredili razvoj procesa brendiranja. Društvene mreže omogućuju upoznavanje velikog broja publike s našim brendom, ali i izravno komuniciranje s tom publikom. Te mogućnosti trebamo iskoristiti maksimalno. Pritom valja paziti da fotografije koje objavljujemo sadrže logo našeg brenda, da koristimo ujednačeni stil pisanja, isti font te da definiramo priču koju pišemo. Što se tiče promocije i komunikacije u medijima,  trebamo birati one medije koje konzumira publika kojoj je namijenjen naš brend.

Konačno, za proces brendiranja ključno je:

  • Biti dosljedni u svemu što radimo, od najvećih stavki do najmanjih detalja.
  • Razmišljati unaprijed – kako želimo da nas doživljavaju za pet, deset godina.
  • Istražiti i analizirati tržište na koje se želimo plasirati.
  • Izazvati emociju – želimo da se naše ciljne skupine emocionalno povežu s brendom.

U moru sličnih proizvoda i usluga, brendiranje je neizostavna točka putovanja svakog poslovanja. Mi u Helou komunikacijama obožavamo izazovnost, dinamičnost te kreativnost brendinga. Javite nam se s povjerenjem, a mi vas čekamo s osmijehom i hrpom kreativnih rješenja! 🙂

Photo by Unsplash

Tags: